#AKteam DEKLARUJE – NIE RETUSZUJEMY ✖️

„Piękne zdjęcie, ale te włosy na rękach moglibyście usunąć”…

„Bransoletki interesujące, ale stopa z niepomalowanymi paznokciami… zróbcie z tym coś”…*

To niektóre komentarze z facebooka naszej marki, które wcale, ale to wcale nam się nie podobają. 

Czy tylko nam się wydaje, czy:

➡️ świat stawia nam nierealne wymagania?

➡️ zbyt duże wymagania odnośnie swoich ciał stawiamy sobie sami? 

➡️ sposób myślenia, w którym nie ma miejsca na niedoskonałości jest pułapką? 

#AKteam deklaruje - nie retuszujemy

Ania Kruk, CEO

“«ANIA KRUK» to dla mnie i mojego zespołu platforma, dzięki której mamy wpływ na naszych odbiorców. Która kształtuje kanony piękna, zaczyna dyskusję, poprzez rodzaj zdjęć i komunikatów, jakie zamieszczamy na naszych kanałach oraz ma wpływ na normalizację sposobu, w jaki postrzegamy swoje ciała. Jeśli media bombardują Cię skórą lśniącą dzięki obróbce w programie Photoshop to nic dziwnego, że masz wątpliwości, kiedy rano patrzysz w lustro. Mam dwie małe córeczki, codziennie zastanawiam się, na jakich wzorcach będą wyrastać. Myślę, że to dodatkowo zmotywowało mnie do podjęcia odważnej decyzji, jaką jest zaprzestanie retuszu zdjęć modelek i modeli w naszych materiałach. Chciałabym, żeby wyrastały, patrząc na różnorodność, żeby czuły, że mogą być sobą i to jest OK.”

Martyna Olszak-Bachora, Head of Creative Department & PR

„Jestem odpowiedzialna za wizerunek marki «ANIA KRUK». Marketing od zawsze budował w kampaniach iluzję ludzi doskonale pięknych i szczęśliwych. Czy baliśmy się podjąć decyzję o nieretuszowaniu? Oczywiście, że tak. Rozważaliśmy, czy te “nieidealne” zdjęcia będą się „klikać”? Z drugiej strony byliśmy absolutnie pewni, że nie chcemy żyć w sztucznym świecie. Nie umieliśmy w głowie połączyć “autentyczności”, która od początku jest główną wartością marki założonej przez Anię i Wojtka, ze sztucznie wygładzoną skórą, usuniętymi zmarszczkami i pieprzykami.
Gdy informowaliśmy naszych modeli – “zero retuszu”, na początku byli zdziwieni. W trakcie rozmów widzieliśmy, że odczuwali ulgę – ich ciało było dla nas interesujące i piękne z automatu, nie potrzebowało «poprawy». Chcemy dołożyć naszą cegiełkę do tego, by uczynić świat lepszym – lepszy, czyli wcale nie perfekcyjny. Tylko bardziej ludzki, prawdziwy.”

Nie retuszujemy zdjęć

Co na to doskonały” świat?

✅ w 2017 Francja wprowadziła kary za ewentualny brak oznaczenia kwestii retuszu na reklamie lub zdjęciu.

✅ pod koniec 2019 roku marka Victoria’s Secret zrezygnowała z retuszowania zdjęć. Krok ten był na tyle znaczący, że kolejne tego typu decyzje sypały się lawinowo.

✅ w 2021 zakazano retuszu zdjęć w Norwegii.

✅  w 2022 na brytyjskie agencje reklamowe został nałożony taki sam zakaz.

Bez wątpienia to obszar zmian społecznych, w ramach którego nareszcie odczarowuje się temat mitycznego „doskonałego ciała”, kończy z nieosiągalnymi wzorcami i daje możliwość pokazywania różnorodności.

Chcemy być częścią tych zmian.

W roku 2020 Facebook przeprowadził badania, z których jasno wynika, że Instagram jest aplikacją  szkodliwą dla milionów młodych użytkowników. Chodzi głównie o nastolatki, u których pogarsza zaburzenia wizerunku własnego ciała. Z danych ujawnionych przez „Wall Street Journal” wynika, że 32% nastolatek czuje się źle ze swoim ciałem, a Instagram dodatkowo pogarsza ich samopoczucie. Jedna z prezentacji ujawniła nawet, że wśród nastolatków myśli samobójcze, (13% użytkowników brytyjskich i 6% użytkowników amerykańskich) miały swój początek na Instagramie.**

My, marka ANIA KRUK – stawiamy na różnorodność i lubimy ją w każdym obszarze! Pragniemy tworzyć oryginalną i kolorową społeczność, w której każdy znajdzie miejsce dla siebie. 

Nie retuszujemy zdjęć

Chcemy pokazywać autentycznych ludzi. Bez retuszu.

Czy to ma sens? Dla nas tak. A dla Ciebie?

*źródło – ANIA KRUK fanpage, facebook

**źródło Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie

768 1.25t0.768-1.25zM26.946 22.786q0 4.179-0.464 6.25-0.25 1.054-1.036 1.768t-1.821 0.821q-3.286 0.375-9.911 0.375t-9.911-0.375q-1.036-0.107-1.83-0.821t-1.027-1.768q-0.464-2-0.464-6.25 0-4.179 0.464-6.25 0.25-1.054 1.036-1.768t1.839-0.839q3.268-0.357 9.893-0.357t9.911 0.357q1.036 0.125 1.83 0.839t1.027 1.768q0.464 2 0.464 6.25zM9.125 0h1.821l-2.161 7.125v4.839h-1.786v-4.839q-0.25-1.321-1.089-3.786-0.661-1.839-1.161-3.339h1.893l1.268 4.696zM15.732 5.946v3.125q0 1.446-0.5 2.107-0.661 0.911-1.893 0.911-1.196 0-1.875-0.911-0.5-0.679-0.5-2.107v-3.125q0-1.429 0.5-2.089 0.679-0.911 1.875-0.911 1.232 0 1.893 0.911 0.5 0.661 0.5 2.089zM21.714 3.054v8.911h-1.625v-0.982q-0.946 1.107-1.839 1.107-0.821 0-1.054-0.661-0.143-0.429-0.143-1.339v-7.036h1.625v6.554q0 0.589 0.018 0.625 0.054 0.393 0.375 0.393 0.482 0 1.018-0.768v-6.804h1.625z">