Dobry Rok — podsumowanie naszej historii

Rok 2022 za nami. Kampanie i działania odmierzały nam jego przemijanie, ale i tak koniec roku zaskoczył nas tak, jak zwykle śnieg zaskakuje drogowców. Po czasie intensywnych działań przyszedł czas na podsumowanie tego, co się działo i czego dokonaliśmy. A zrobiliśmy w tym roku dużo — przeczytajcie kolejne rozdziały naszej OPOWIEŚCI O AUTENTYCZNOŚCI.

SELFLOVE, czyli o miłości, która jest najważniejsza

Ta niezawodna i stała jest miłości do siebie. Nasz projekt SELFLOVE miał przypomnieć WSZYSTKIM o sile miłości i o  tym, że najwspanialej jest zakochać się najpierw w sobie. Do kampanii zaprosiliśmy CZTERY SILNE OSOBOWOŚCIJulkę – studentkę dziennikarstwa kochająca muzykę i surfing, Sinoę – tancerkę_rza i modelkę_a o wyrazistym i oryginalnym stylu, Agnes – właścicielkę marki modowej i zaangażowaną mamę oraz Gretę, która pracuje w klubie z muzyką techno i szuka inspiracji modowych w ulicznym stylu. To był dla nas przełom — w naszej kampanii wystąpiły osoby, które od lat wspierają nas i noszą nasze produkty. Celem kampanii było pokazanie, że miłości do siebie można się nauczyć, że ważna jest wyjątkowość, wymykanie się schematom i bycie w harmonii ze sobą. Wszystko to oparliśmy na wartościach marki — autentyczności, różnorodności i szacunku oraz na tym, w co my — ludzie, którzy ją tworzą — wierzymy.

SISTERHOOD, czyli siła przyjaźni i siostrzeństwa

Dzień kobiet był kolejną okazją do tego, by powiedzieć o czymś ważnym, poruszyć emocje i skłonić do zastanowienia. Tym razem mówiliśmy o sile przyjaźni i wzajemnym dodawaniu skrzydeł. Chcieliśmy zwrócić uwagę i opowiedzieć na pytanie — czym jest i czym powinno być SISTERHOOD. Ta szczególna więź, która łączy kobiety, dając poczucie bliskości, wsparcia i zrozumienia jest czymś unikatowym, a często zapomnianym i nie w pełni wykorzystanym. Kampania wpisała się w pozytywny przekaz wzajemnego zrozumienia, przyjaźni, tolerancji oraz otaczania się ludźmi gotowymi do dawania tylko dobrych uczuć i wibracji. Przekaz okazał się tym istotniejszy, że według raportu „Siostrzeństwo — od idei do praktyki” *, jedynie 35% badanych kobiet odczuwa na co dzień wsparcie ze strony innych kobiet. Nasz komunikat idealnie więc wpisał się w zapotrzebowanie na nowe, pozytywne trendy i interesujące przekazy społeczne. 
Kolejny raz także w kampanii wzięły udział osoby, które po prostu lubią naszą markę i wspierają nas na co dzień.  Na sesję zdjęciową zaprosiliśmy siostry, dwie przyjaciółki oraz trzy pokolenia  kobiet — córkę, mamę i babcię. Podkreśliliśmy, że warto otaczać się osobami, które dają wsparcie w każdej sytuacji.

REBORN, czyli potężna dawka mocy przemiany i odrodzenia.

Dzień Mamy to niezwykle ważny moment w roku, święto wszystkich — tych, które są mamami, tych, które nie są, nie chcą, nie mogą, lub być nimi bardzo pragną. Święto naszych własnych Babć i Mam. Święto rodziców lub tych, którzy nimi nie są. Ten rozdział kampanii poświęciliśmy presji związanej z macierzyństwem. Dlaczego to zrobiliśmy? By przypomnieć o tym, jak bardzo jest ono złożoną i niejednoznaczną kwestią. Każda osoba, którą zaprosiliśmy do udziału w projekcie to odmienna wizja macierzyństwa, inne podejście do tematu kobiecości, wolności, umiejętności decydowania o sobie, to także wiele trudnych doświadczeń. Każdy wybór i każda droga – osobista, niejednoznaczna, kręta i interesująca. Po raz kolejny siłą kampanii były przyświecające nam idee — uwypuklanie wyjątkowości, rozumienie niedociągnięć, poszanowanie niezależności i wyborów innego człowieka.

W kampanii wzięły udział CZTERY KOBIETY – Kaja, dwie Weroniki i Adrianna – silne osobowości i osobiste, poruszające historie związane z macierzyństwem, które może być dziś rozumiane na wiele sposobów, bo w każdej kobiecie odradza się ono w nowy, bardzo intymny sposób. Dziewczyny były w podobnym wieku i na podobnym etapie ważnych, życiowych wyborów. Różniły je decyzje, które podjęły oraz wybór drogi, którą podąża każda z nich. Bo każda nosi w sobie swój odcień i własne rozumienie oraz decyzję w delikatnym obszarze macierzyństwa. 

W czasie trwania kampanii zdecydowaliśmy się też na wyjątkowy krok. Jako pierwsza marka w Polsce umożliwiliśmy wyciszenie komunikacji i czasowe wypisanie z newslettera. Zdaliśmy sobie sprawę, że temat dotyczący Dnia Matki nie dla każdego jest komfortowy. Za tę wyjątkową postawę i komunikację empatyczną zostaliśmy wyróżnieni przez portal NOWY MARKETING. Dzięki temu wyróżnieniu zrozumieliśmy, że działania, które prowadzimy są ważne i dostrzegane przez naszą społeczność. Jesteśmy dumni, że ta szczerość i odwaga w dotykaniu tematów niełatwych jest tym, co nas wyróżnia.

UNISEX, czyli moda i biżuteria, które nie mają płci

Jesienią odpaliliśmy petardę raz jeszcze pokazując jak ważna jest dla nas inkluzywność i otwartość. Wprowadziliśmy kolekcję biżuterii Unisex — dodatki ponad podziałami, będące daleko od społecznych stereotypów i rozróżnienia na płeć. Po prostu — według nas, każdy może nosić to, co lubi. W ten sposób podążamy ścieżką naszych wartości, które dotyczą samoakceptacji i tolerancji. Moda i biżuteria są tym, co podkreśla indywidualny styl, a granice między płciami w tych obszarach zacierają się. Ważne jest także to, że rozszerzyliśmy asortyment o produkty masywne, widoczne i w formacie XXL. To bardzo wpisuje się w trendy i wyróżnia nas na tle konkurencji. Pozyskaliśmy nową grupę odbiorców i pokazaliśmy, że w naszych przestrzeniach i w naszej biżuterii każdy może czuć się sobą. Dzięki temu konsekwentnie budujemy naszą społeczność i pokazujemy światu wartości marki.

 I GOT YOU, czyli prawdziwa potęga tkwi we wsparciu i bliskości

O ostatnim rozdziale naszej opowieści pisaliśmy już na naszym blogu. Tym razem zwróciliśmy uwagę na problem osamotnienia, niesienia pomocy i na to, jak zwykła obecność i słowa wsparcia, zmieniają się w coś wspaniałego i znaczącego dla drugiej osoby. Skłoniliśmy do refleksji, do uważnego rozglądania się wokół i zachęcaliśmy do niesienia pomocy i wsparcia, podobnie jak robią to nasi bohaterowie, których zaprosiliśmy do udziału w kampanii. Każdego dnia staramy się robić to także my — w czasie trwania projektu zadbaliśmy o innych. We współpracy ze Stowarzyszeniem Mali Bracia Ubogich wsparliśmy samotnych seniorów — dzięki nam 100 osób mogło zjeść wspólną wigilijną kolację i nie czuć się samotnie.

Co jeszcze zrobiliśmy?
  • Jako pierwsza modowa marka w Polsce zrezygnowaliśmy z retuszowania zdjęć. Stawiamy na autentyczność i pokazujemy piękno, które tkwi w różnorodności.
  • Wielokanałowo wsparliśmy Ukrainę i osoby uciekające przed okrucieństwem wojny. Na pomoc przeznaczyliśmy 70 000 złotych.
  • Stworzyliśmy set ozdobnych tatuaży. Całkowity dochód z ich sprzedaży przeznaczyliśmy  na działania Kampanii Przeciw Homofobii. Wartości tej organizacji są zbieżne z tym, w co wierzymy.
  • Zmieniliśmy sposób komunikacji i język, którym mówimy do świata. Stawiamy na bezpośredniość, mówimy CZEŚĆ! W tych obszarach weszliśmy na wyższy poziom, stawiając na pierwszym miejscu nie sprzedaż czy produkt, a wartości — szczerość i docenianie różnorodności. To w pewnym sensie stawia nas w rzędzie z markami, które znamy i podziwiamy za odwagę, jak DOVE, NIKE, BENETTON, YourKAYA, czy ALWAYS.
  • Podjęliśmy ważną decyzję o modyfikacji kolorów naszej marki, które eksponujemy online i offline. Staliśmy się bardziej wyraziści, odważni, eksperymentujemy. Stawiamy na inkluzywność i nie stoimy w miejscu, bo nie boimy się zmian.

Dlaczego to wszystko się wydarzyło?

  1. Różnorodność, autentyczność i wzajemna akceptacja to nasze DNA.
  2. Aktywnie reagujemy na potrzeby nasze i naszej społeczności, którą konsekwentnie budujemy.
  3. Chcemy dać światu więcej niż produkt, poruszać, wywoływać emocje, skłaniać do zastanowienia i wsadzać kij w mrowisko.
  4. Wychodzimy naprzeciw potrzebom pokolenia, dla którego równość jest, i powinna być czymś naturalnym. 
  5. Wykorzystujemy nasz impakt i kanały, by dotykać tematów trudnych i mało komfortowych — mamy w sobie tę odwagę.
  6. Chcemy pokazywać autentyczny świat, który składa się z prawdziwych ludzi. Bez retuszu.
  7. Nie mamy także wątpliwości — chcemy wspierać, pomagać, działać i być blisko, codziennie szukamy i wspieramy „cichych bohaterów”, którzy w różny sposób pomagają lub wspierają innych.
  8. Chcemy, by świat był lepszym i bardziej przyjaznym miejscem dla każdego z nas.

* raport „Siostrzeństwo — od idei do praktyki”, sporządzony przez firmę badawczą Zymetria dla Uniwersytetu SWPS i portal Herstories.pl i oparty na ogólnopolskim badaniu z października 2021, przeprowadzony na grupie 811 osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

768 1.25t0.768-1.25zM26.946 22.786q0 4.179-0.464 6.25-0.25 1.054-1.036 1.768t-1.821 0.821q-3.286 0.375-9.911 0.375t-9.911-0.375q-1.036-0.107-1.83-0.821t-1.027-1.768q-0.464-2-0.464-6.25 0-4.179 0.464-6.25 0.25-1.054 1.036-1.768t1.839-0.839q3.268-0.357 9.893-0.357t9.911 0.357q1.036 0.125 1.83 0.839t1.027 1.768q0.464 2 0.464 6.25zM9.125 0h1.821l-2.161 7.125v4.839h-1.786v-4.839q-0.25-1.321-1.089-3.786-0.661-1.839-1.161-3.339h1.893l1.268 4.696zM15.732 5.946v3.125q0 1.446-0.5 2.107-0.661 0.911-1.893 0.911-1.196 0-1.875-0.911-0.5-0.679-0.5-2.107v-3.125q0-1.429 0.5-2.089 0.679-0.911 1.875-0.911 1.232 0 1.893 0.911 0.5 0.661 0.5 2.089zM21.714 3.054v8.911h-1.625v-0.982q-0.946 1.107-1.839 1.107-0.821 0-1.054-0.661-0.143-0.429-0.143-1.339v-7.036h1.625v6.554q0 0.589 0.018 0.625 0.054 0.393 0.375 0.393 0.482 0 1.018-0.768v-6.804h1.625z">