Rok 2022 za nami. Kampanie i działania odmierzały nam jego przemijanie, ale i tak koniec roku zaskoczył nas tak, jak zwykle śnieg zaskakuje drogowców. Po czasie intensywnych działań przyszedł czas na podsumowanie tego, co się działo i czego dokonaliśmy. A zrobiliśmy w tym roku dużo — przeczytajcie kolejne rozdziały naszej OPOWIEŚCI O AUTENTYCZNOŚCI.
SELFLOVE, czyli o miłości, która jest najważniejsza
Ta niezawodna i stała jest miłości do siebie. Nasz projekt SELFLOVE miał przypomnieć WSZYSTKIM o sile miłości i o tym, że najwspanialej jest zakochać się najpierw w sobie. Do kampanii zaprosiliśmy CZTERY SILNE OSOBOWOŚCI – Julkę – studentkę dziennikarstwa kochająca muzykę i surfing, Sinoę – tancerkę_rza i modelkę_a o wyrazistym i oryginalnym stylu, Agnes – właścicielkę marki modowej i zaangażowaną mamę oraz Gretę, która pracuje w klubie z muzyką techno i szuka inspiracji modowych w ulicznym stylu. To był dla nas przełom — w naszej kampanii wystąpiły osoby, które od lat wspierają nas i noszą nasze produkty. Celem kampanii było pokazanie, że miłości do siebie można się nauczyć, że ważna jest wyjątkowość, wymykanie się schematom i bycie w harmonii ze sobą. Wszystko to oparliśmy na wartościach marki — autentyczności, różnorodności i szacunku oraz na tym, w co my — ludzie, którzy ją tworzą — wierzymy.
SISTERHOOD, czyli siła przyjaźni i siostrzeństwa
Dzień kobiet był kolejną okazją do tego, by powiedzieć o czymś ważnym, poruszyć emocje i skłonić do zastanowienia. Tym razem mówiliśmy o sile przyjaźni i wzajemnym dodawaniu skrzydeł. Chcieliśmy zwrócić uwagę i opowiedzieć na pytanie — czym jest i czym powinno być SISTERHOOD. Ta szczególna więź, która łączy kobiety, dając poczucie bliskości, wsparcia i zrozumienia jest czymś unikatowym, a często zapomnianym i nie w pełni wykorzystanym. Kampania wpisała się w pozytywny przekaz wzajemnego zrozumienia, przyjaźni, tolerancji oraz otaczania się ludźmi gotowymi do dawania tylko dobrych uczuć i wibracji. Przekaz okazał się tym istotniejszy, że według raportu „Siostrzeństwo — od idei do praktyki” *, jedynie 35% badanych kobiet odczuwa na co dzień wsparcie ze strony innych kobiet. Nasz komunikat idealnie więc wpisał się w zapotrzebowanie na nowe, pozytywne trendy i interesujące przekazy społeczne.
Kolejny raz także w kampanii wzięły udział osoby, które po prostu lubią naszą markę i wspierają nas na co dzień. Na sesję zdjęciową zaprosiliśmy siostry, dwie przyjaciółki oraz trzy pokolenia kobiet — córkę, mamę i babcię. Podkreśliliśmy, że warto otaczać się osobami, które dają wsparcie w każdej sytuacji.
REBORN, czyli potężna dawka mocy przemiany i odrodzenia.
Dzień Mamy to niezwykle ważny moment w roku, święto wszystkich — tych, które są mamami, tych, które nie są, nie chcą, nie mogą, lub być nimi bardzo pragną. Święto naszych własnych Babć i Mam. Święto rodziców lub tych, którzy nimi nie są. Ten rozdział kampanii poświęciliśmy presji związanej z macierzyństwem. Dlaczego to zrobiliśmy? By przypomnieć o tym, jak bardzo jest ono złożoną i niejednoznaczną kwestią. Każda osoba, którą zaprosiliśmy do udziału w projekcie to odmienna wizja macierzyństwa, inne podejście do tematu kobiecości, wolności, umiejętności decydowania o sobie, to także wiele trudnych doświadczeń. Każdy wybór i każda droga – osobista, niejednoznaczna, kręta i interesująca. Po raz kolejny siłą kampanii były przyświecające nam idee — uwypuklanie wyjątkowości, rozumienie niedociągnięć, poszanowanie niezależności i wyborów innego człowieka.
W kampanii wzięły udział CZTERY KOBIETY – Kaja, dwie Weroniki i Adrianna – silne osobowości i osobiste, poruszające historie związane z macierzyństwem, które może być dziś rozumiane na wiele sposobów, bo w każdej kobiecie odradza się ono w nowy, bardzo intymny sposób. Dziewczyny były w podobnym wieku i na podobnym etapie ważnych, życiowych wyborów. Różniły je decyzje, które podjęły oraz wybór drogi, którą podąża każda z nich. Bo każda nosi w sobie swój odcień i własne rozumienie oraz decyzję w delikatnym obszarze macierzyństwa.
W czasie trwania kampanii zdecydowaliśmy się też na wyjątkowy krok. Jako pierwsza marka w Polsce umożliwiliśmy wyciszenie komunikacji i czasowe wypisanie z newslettera. Zdaliśmy sobie sprawę, że temat dotyczący Dnia Matki nie dla każdego jest komfortowy. Za tę wyjątkową postawę i komunikację empatyczną zostaliśmy wyróżnieni przez portal NOWY MARKETING. Dzięki temu wyróżnieniu zrozumieliśmy, że działania, które prowadzimy są ważne i dostrzegane przez naszą społeczność. Jesteśmy dumni, że ta szczerość i odwaga w dotykaniu tematów niełatwych jest tym, co nas wyróżnia.
UNISEX, czyli moda i biżuteria, które nie mają płci
Jesienią odpaliliśmy petardę raz jeszcze pokazując jak ważna jest dla nas inkluzywność i otwartość. Wprowadziliśmy kolekcję biżuterii Unisex — dodatki ponad podziałami, będące daleko od społecznych stereotypów i rozróżnienia na płeć. Po prostu — według nas, każdy może nosić to, co lubi. W ten sposób podążamy ścieżką naszych wartości, które dotyczą samoakceptacji i tolerancji. Moda i biżuteria są tym, co podkreśla indywidualny styl, a granice między płciami w tych obszarach zacierają się. Ważne jest także to, że rozszerzyliśmy asortyment o produkty masywne, widoczne i w formacie XXL. To bardzo wpisuje się w trendy i wyróżnia nas na tle konkurencji. Pozyskaliśmy nową grupę odbiorców i pokazaliśmy, że w naszych przestrzeniach i w naszej biżuterii każdy może czuć się sobą. Dzięki temu konsekwentnie budujemy naszą społeczność i pokazujemy światu wartości marki.
I GOT YOU, czyli prawdziwa potęga tkwi we wsparciu i bliskości
O ostatnim rozdziale naszej opowieści pisaliśmy już na naszym blogu. Tym razem zwróciliśmy uwagę na problem osamotnienia, niesienia pomocy i na to, jak zwykła obecność i słowa wsparcia, zmieniają się w coś wspaniałego i znaczącego dla drugiej osoby. Skłoniliśmy do refleksji, do uważnego rozglądania się wokół i zachęcaliśmy do niesienia pomocy i wsparcia, podobnie jak robią to nasi bohaterowie, których zaprosiliśmy do udziału w kampanii. Każdego dnia staramy się robić to także my — w czasie trwania projektu zadbaliśmy o innych. We współpracy ze Stowarzyszeniem Mali Bracia Ubogich wsparliśmy samotnych seniorów — dzięki nam 100 osób mogło zjeść wspólną wigilijną kolację i nie czuć się samotnie.
Co jeszcze zrobiliśmy?
- Jako pierwsza modowa marka w Polsce zrezygnowaliśmy z retuszowania zdjęć. Stawiamy na autentyczność i pokazujemy piękno, które tkwi w różnorodności.
- Wielokanałowo wsparliśmy Ukrainę i osoby uciekające przed okrucieństwem wojny. Na pomoc przeznaczyliśmy 70 000 złotych.
- Stworzyliśmy set ozdobnych tatuaży. Całkowity dochód z ich sprzedaży przeznaczyliśmy na działania Kampanii Przeciw Homofobii. Wartości tej organizacji są zbieżne z tym, w co wierzymy.
- Zmieniliśmy sposób komunikacji i język, którym mówimy do świata. Stawiamy na bezpośredniość, mówimy CZEŚĆ! W tych obszarach weszliśmy na wyższy poziom, stawiając na pierwszym miejscu nie sprzedaż czy produkt, a wartości — szczerość i docenianie różnorodności. To w pewnym sensie stawia nas w rzędzie z markami, które znamy i podziwiamy za odwagę, jak DOVE, NIKE, BENETTON, YourKAYA, czy ALWAYS.
- Podjęliśmy ważną decyzję o modyfikacji kolorów naszej marki, które eksponujemy online i offline. Staliśmy się bardziej wyraziści, odważni, eksperymentujemy. Stawiamy na inkluzywność i nie stoimy w miejscu, bo nie boimy się zmian.
Dlaczego to wszystko się wydarzyło?
- Różnorodność, autentyczność i wzajemna akceptacja to nasze DNA.
- Aktywnie reagujemy na potrzeby nasze i naszej społeczności, którą konsekwentnie budujemy.
- Chcemy dać światu więcej niż produkt, poruszać, wywoływać emocje, skłaniać do zastanowienia i wsadzać kij w mrowisko.
- Wychodzimy naprzeciw potrzebom pokolenia, dla którego równość jest, i powinna być czymś naturalnym.
- Wykorzystujemy nasz impakt i kanały, by dotykać tematów trudnych i mało komfortowych — mamy w sobie tę odwagę.
- Chcemy pokazywać autentyczny świat, który składa się z prawdziwych ludzi. Bez retuszu.
- Nie mamy także wątpliwości — chcemy wspierać, pomagać, działać i być blisko, codziennie szukamy i wspieramy „cichych bohaterów”, którzy w różny sposób pomagają lub wspierają innych.
- Chcemy, by świat był lepszym i bardziej przyjaznym miejscem dla każdego z nas.
* raport „Siostrzeństwo — od idei do praktyki”, sporządzony przez firmę badawczą Zymetria dla Uniwersytetu SWPS i portal Herstories.pl i oparty na ogólnopolskim badaniu z października 2021, przeprowadzony na grupie 811 osób.