all

Po pierwsze: odważnie! Jak team ANIA KRUK podsumowuje rok 2021?

Zmiany gonią zmiany, ale jedno pozostaje takie samo − misja naszej marki, która już od 10 lat “dodaje Wam skrzydeł” każdego dnia. Nie inaczej było w 2021 roku! Chcecie wiedzieć, czym nas zaskoczył? Z czego jesteśmy najbardziej dumni? Zapraszamy Cię na “backstage” działań naszej firmy, poznaj komentarze naszego zespołu!

Po pierwsze: odważnie! Jak team ANIA KRUK podsumowuje rok 2021?

Kruczym okiem: Wojtek i Ania zmieniają kierunek lotu!

Kruczym okiem: Wojtek i Ania zmieniają kierunek lotu!

Nasze prace nie są dziełem przypadku, niemniej jednak zdarzają się sytuacje, których nie da się przewidzieć. Bo czy ktoś, jeszcze 3 lata temu przypuszczał, że pandemia wywróci rynek do góry nogami? Weszliśmy w ten rok z ambitnymi planami i być może to pomogło nam stawić czoła tej niepewnej sytuacji.

Największym zaskoczeniem, wyzwaniem w 2021 nadal była/jest pandemia i wynikające z niej mniej przewidywalne zachowania Klientów, rynku i rzeczywistości prawnej. Jestem dumny i gratuluję nam tego, jak reagowaliśmy jako zespół i jak radziliśmy sobie z tą sytuacją. Staraliśmy się uwzględnić tę niepewność w naszych planach i projektach, ale i tak pozytywnie nas zaskakuje to, że udało się nam zrealizować wszystkie zadania. 2021 był ambitny. Zmieniamy się jako firma i będziemy ten proces kontynuować w 2022.

Wojciech Kruk Junior, Prezes Zarządu

Ostatnie trzy lata, a przede wszystkim miniony rok to czas wytężonej pracy. Tempo rozwoju, zaskoczyło nas wszystkich.

Czuję się czasem, jakbym jechała rozpędzonym autem po wybojach, mocno ściskając kierownicę, żeby utrzymać kierunek. Funkcjonowanie w takich warunkach jest szalenie trudne, bo założenia sprzed roku – teraz są już nieaktualne. Dlatego dla mnie, jako CEO, najważniejsze w 2021 i 2022 jest przeanalizowanie i przygotowanie struktury naszego zespołu i celów na każdym odcinku pod dalszy wzrost. Modne słowo: skalowanie firmy.

Na każdym odcinku wydarzyły się ważne rzeczy. Z tych widocznych dla Was: dopracowaliśmy wizerunek marki za pomocą klimatycznych zdjęć i nowych rozwiązań na stronie WWW (która teraz wygląda pięknie!) i w kanałach Social Media. Jesteśmy bardziej wyraziści, odważni, eksperymentujemy. Zobaczcie tylko nasz nowo otwarty butik w Poznaniu. Z tych, których nie widzicie: Dział Produktu przeprowadził rewolucję w systemie zarządzania stockiem, co w naszym modelu biznesowym ma kluczowe znaczenie i bardzo mocno wpływa na nasz wynik finansowy. Bardzo cieszę się z zacieśnienia współpracy z wybranymi Partnerami. Podziwiam i analizuję biznesowy rozwój Westwing, tym bardziej się cieszę, że robimy razem coraz więcej wspólnych projektów.

Ania Kruk, CEO & Dyrektor Kreatywna 

I believe i can fly, czyli czym byłby ten rok bez naszych kruczków!

Dział Kreatywny odpowiedzialny jest za każdy styk klienta z marką. W tym roku utrzymywaliśmy wysoki poziom lotu i staraliśmy się być z Wami w stałym i jeszcze bliższym kontakcie. Skoro już o tym mowa, to zerknijcie, jak uczciliśmy święta z obserwatorkami w wielkim stylu! Dwoiliśmy się i troiliśmy, aby zakupy w naszych butikach stacjonarnych i butiku online były dla Was jak najmilszym doświadczeniem. Czego więc mogliście się spodziewać?

Miniony rok to przede wszystkim ciągła praca nad poprawą komunikacji i dbałością, by każdy styk Klienta z marką był wyjątkowym przeżyciem. To dalsza praca nad pokazywaniem różnorodnych kobiet i różnych modeli piękna. To nowe produkty: okulary przeciwsłoneczne oraz jedwabne apaszki, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez media. W tym roku postawiliśmy również na budowę społeczności wokół marki – relacje z Klientkami i Influencerkami. Dla mnie 2021 to przede wszystkim zarządzanie dwukrotnie powiększonym zespołem. Miłym wyróżnieniem jest tytuł nadany nam przez MARKETER PLUS w kategorii najlepiej prowadzonego Instagrama w Polsce.

 Martyna Olszak-Bachora, Head of Creative Department & PR

W tym roku podjęliśmy ważną decyzję o modyfikacji “brandowych” kolorów, które staramy się eksponować zarówno online, jak i offline. Terrakota, to kolor, który po raz pierwszy pojawił się, gdy zaczęliśmy promować nasze… okulary przeciwsłoneczne. Kolor ma dodać charakteru, wyróżnić nas na tle innych marek w Polsce. Przy okazji ocieplić, zwracać uwagę i skrócić dystans. W tym roku poszerzyliśmy nasz asortyment o nowe kategorie. Muszę się pochwalić, że mam za sobą projektowanie pierwszych wzorów apaszek. Było to dla mnie ogromne wyzwanie przynoszące jeszcze więcej satysfakcji!  

Paula Mosiek, Starszy Grafik

W social mediach rok 2021 to bycie jeszcze bliżej! Zaczęliśmy pokazywać Wam naszą codzienną pracę na Stories, robimy regularne LIVE z prezentacją produktów i stylizacji. Stawiamy na posty angażujące użytkowników i wciągające ich w rozmowę. Pytamy się obserwatorów o zdanie, udostępniamy ich publikacje, a nawet zapraszamy do sesji zdjęciowych – to z nimi tworzymy markę! Dla nich zorganizowaliśmy kilka sesji zdjęciowych oraz eventów. Wprowadziliśmy też dużo zmian wizualnych oraz strategicznych, które pozwalają nam zdobywać niezbędne informacje potrzebne do ulepszania naszej pracy. Eksperymentujemy z contentem, szukamy ciekawej, chropowatej estetyki, unikamy lukru.

Kamila Głębowska, Content Creator

E-commerce wzbija się jeszcze wyżej!

E-commerce podczas pandemii z dodatkowego kanału sprzedaży ewoluował w jej główne źródło. Podczas wprowadzania zmian przyświecała nam myśl o jak największej poprawie Waszych doświadczeń zakupowych. Czy nam się to udało? 

Sprzedaż online rozwija się bardzo szybko, a my chcemy wyznaczać trendy, dlatego nie możemy zwolnić. Najważniejsze projekty w 2021 to zmiany frontu strony na wielu płaszczyznach jak strona główna, karta produktu czy projekt Landing Page. Dzięki temu zyskaliśmy dużo przestrzeni na działania contentowe oraz lepszą ekspozycję produktu i jego historii. Kolejną dużą sprawą było uruchomienie programu Klubu Przyjaciół Ania Kruk, który ma za zadanie lojalizować Klienta, a także być pomostem między sprzedażą online i offline. Nie sposób nie wspomnieć o pracy nad backendem strony – znacząco poprawiliśmy jej szybkość oraz stabilność działania, tak żeby zakupy, nawet w peakach sprzedażowych, były jak najłatwiejsze dla Klienta. 

Jan Sobieski, Pełnomocnik Zarządu ds. E-commerce

W 2021 całkowicie zmieniliśmy front strony i pracowaliśmy nad poprawą User Experience (doświadczenie zakupowe Klienta na stronie). Największym wyzwaniem było stworzenie nowej karty produktu oraz nowego main page. Chcąc poprawić komunikację na karcie produktu, opracowałam mechanizm działania stickerów (informujących o nowościach, promocjach) na listingu. Jako że filozofią firmy jest słuchanie Klienta, w E-commerce ważnym projektem było stworzenie od podstaw logiki działania modułu z opiniami o produktach, które wystawiają nasi Klienci – w ten sposób budujemy zaufanie, transparentność i pomagamy podjąć decyzję o zakupie.

Paulina Białachowska, E-commerce Specialist

Dla mnie 2021 to przede wszystkim zmiany zakresów obowiązków w BOK i praca nad nowym standardem obsługi Klienta, ale również praca nad sobą i moimi talentami Gallupa – to test i warsztaty, przez które przechodzą wszyscy Managerowie i Specjaliści w firmie. Jestem zadowolona z efektów, jakie osiągnęliśmy. Widzę, że przynoszą super rezultaty. Nie ma to, jak pochwała w ustach Klienta :)

Ada Grobelna, Specjalista ds. Sklepu Internetowego

Team ANIA KRUK wzbogacił się o nowe twarze

Bez dodatkowych rąk do pomocy nie mielibyśmy szans na rozwój, dlatego nieustannie poszukujemy nowych “talentów”, które wzmocnią nasz zespół. Jedno z wymagań? Poczucie humoru! 

Dużo rekrutujemy, każdy mój przyjazd do Polski to nowe twarze w biurze. Ale, ale – to może prowadzić do tworzenia korporacyjnych silosów! Dlatego już teraz projektujemy rozwiązania, które mają je rozbić – jak wspólne warsztaty “Kreatywne Piątki” i zatrudnienie pierwszego Project Managera – który nie należy do żadnego działu, ale poziomo wchodzi w strukturę i odpowiada za kluczowy proces.

Ania Kruk, CEO & Dyrektor Kreatywna

Do teamu ANIA KRUK dołączyłam niedawno jako pierwszy 100% zdalny pracownik, który jest poniekąd dowodem na to, jak zmienia się sposób pracy całej naszej marki. Zaskoczyła mnie odwaga: nieoczywiste kierunki, jakimi zaczęła podążać marka, wprowadzając nowe kategorie produktowe niezwiązane z biżuterią jak okulary przeciwsłoneczne czy apaszki oraz otwarcie wyróżniającego się na tle innych marek butiku, pomimo groźby kolejnego lockdownu.

Andżelika Jędrzejczyk, Project Manager

Poprawiamy rozkład lotów: wyodrębniliśmy dział logistyki!

Z perspektywy zarządu najbardziej widoczną zmianą w 2021 roku jest wyodrębnienie działu logistyki, ale tak naprawdę to jest po prostu najbardziej widoczne, bo ważne tematy działy się na każdym odcinku. To, że firma rozwija się na każdej płaszczyźnie, dało nam właśnie rezultat w postaci wzrostu i poprawy wyników.

Wojciech Kruk Junior, Prezes Zarządu

Zaczęłam 2021 od trzęsienia ziemi i stworzyłam nowy dział (Logistyki), do którego przeszli pracownicy z działu Produktu i E-commerce. Jestem bardzo zadowolona z tej decyzji, to był pierwszy krok w stronę mocniejszej specjalizacji poszczególnych pionów i skupienie na właściwych celach. 

Ania Kruk, CEO & Dyrektor Kreatywna

Do ANIA KRUK Team dołączyłem w marcu 2021 jako kierownik Działu Logistyki. Moim głównym zadaniem było zbudowanie nowego zespołu i poukładanie procesów. Największym wyzwaniem było niewątpliwie przełożenie logistyki wielkopowierzchniowej, którą zajmowałem się 20 lat, na inną skalę produktu – 200 sztuk kolczyków może się zmieścić w jednej dłoni. Musiałem skupić się na tym, jak zmieścić parędziesiąt tysięcy metrów kwadratowych i rozwiązania logistyczne z tym związane na parudziesięciu metrach kwadratowych. Największą ekscytacją i motorem do działania był fakt budowania nowego działu od początku, tworzenie zespołu, poszukiwanie i rozwijanie talentów, aranżacja przestrzeni i coraz większe zagłębianie się w świat biżuterii. Czy się udało? Poczekajmy na dokładne wyniki Gwiazdki, aczkolwiek wiem, że moje dziewczyny DAŁY RADĘ i zaskoczyliśmy Klientów na plus szybkością wysyłki.  

Mateusz Wiesztort, Kierownik Działu Logistyki

Co roku walczymy o zadowolenie Klienta, żeby zarówno online, jak i offline cieszył się większą dostępnością naszych produktów. Jako team leader zespołu Dystrybucji Produktu – postawiłam sobie za cel skrócenie czasu przyjęcia dostaw, żeby produkty, na które czekają nasi Klienci, jak najszybciej trafiły na półkę i do sprzedaży, to również optymalizacja procesów magazynowych i zwiększona częstotliwość zatowarowania butików.

Michalina Wojtkowiak, Koordynator ds. produktu

“Wzbogaciliśmy się” o setki nowych produktów

Kilkaset nowych produktów to tylko niewielka część tego, co przygotowaliśmy w 2021 roku. Zadbaliśmy o stałą dostępność Waszych ulubionych modeli. 

Miniony rok to jeszcze dokładniejsza analiza potrzeb naszych Klientów. Największym wyzwaniem było więc zapewnienie im dostępności ulubionych produktów oraz rozwój najbardziej rentownych kategorii (w tej chwili mamy np. największy wybór nausznic w Polsce!). Trudność potęgowały zagrożenia związane z łańcuchem dostaw spowodowane przez pandemię oraz fakt, że w tym roku przybyło bardzo wielu nowych Klientów, za którymi musieliśmy i chcieliśmy nadążyć.

Kasia Nowacka, Head of Product Department

W roku 2021 wprowadziliśmy 550 nowych produktów, z czego ponad 100 produktów jest aktualnie w grupie bestsellerów! Poprzez opracowany przez nas nowy system zamówień i kategoryzacji produktów, jesteśmy w stanie szybciej i elastyczniej reagować na peaki sprzedażowe i zmieniające się preferencje Klientów, nasza oferta jest lepiej do nich dopasowana. Badanie istotnych czynników, wpływających na sprzedaż produktów, analizowanie przyczyn peak’ów sprzedażowych oraz skuteczne negocjacje z producentami sprawiają, że nasza “”sinusoida”” dostępności kluczowych produktów z początku roku, aktualnie coraz bardziej przypomina linię prostą.

Ada Zbroszczyk, Junior Sales Analyst

Miniony rok to dynamiczny rozwój współpracy z naszymi kluczowymi Partnerami − 8 kampanii Limango oraz 21 kampanii Westwing, w tym stworzenie dedykowanej kolekcji biżuterii na ich 10. urodziny (która okazała się hitem). Nasza biżuteria pojawiła się na pokładach LOT-u, jest też dostępna w większej liczbie butików Baltony na lotniskach (w 2 nowych oddziałach w Katowicach i 1 nowym w Warszawie). Łącznie mamy witryny w 9 butikach w 5 miastach, są plany na kolejne. Ten rok to też początek współpracy z nowym partnerem Answear.com – do ich oferty trafiły nasze bestsellery, które od samego pojawienia się na stronie sprzedają się świetnie. Dzięki nowemu podejściu do zarządzania rotacją produktu (nadaniu każdemu indeksowi odpowiedniej kategorii rotacji – efekty pracy Kasi i Ady wdrożone od razu do kanału SIECI), planowanie ofert i stocków pod wspólne działania jest prostsze, bardziej efektywne i nie wpływa negatywnie na dostępność produktów w naszej sieci (a to dopiero początek działań w tej kwestii!).

Marysia, Junior KEY Account Manager

No to FRUUUUU!

Pandemia przewróciła rynek do góry nogami. My jednak na życie staramy się patrzeć przez “różowe okulary” − nie przestaliśmy rozwijać sieci butików stacjonarnych. Online i Offline to naczynia połączone. Co może zaskoczyć to fakt, że właśnie w tym roku otworzyliśmy pierwszy po 4 latach nowy butik ANIA KRUK.

W 2021 mocno rozwinęliśmy skrzydła! Pracuję tutaj 1,5 roku, a mam wrażenie, że minęło 10 lat. Nowe, pandemiczne realia pozwoliły nam spojrzeć na sprzedaż z trochę innej perspektywy. Umożliwiły nam one również sprawdzenie wielu procesów oraz wdrożenie zmian, które pozwalają nam skuteczniej działać. Miniony rok był dla nas okresem nauki, która sprawiła, że teraz tym bardziej nie boimy się eksperymentować. W wielu aspektach zaczęliśmy wyprzedzać trendy i jeszcze mocniej wyróżniać się na rynku.

Najważniejszy projekt tego roku to zdecydowanie otwarcie nowego, dwunastego butiku stacjonarnego. Całość projektu wymagała od nas kreatywnego myślenia, pewnych odważnych (ale jak się później okazało – słusznych i trafnych) decyzji, oraz wielu miesięcy wytężonej pracy. Efekt to butik ANIA KRUK w nowym, odświeżonym koncepcie wizualnym, który stał się flagowym butikiem naszej marki.

Jakub Bielicki, Manager Sieci Sprzedaży

Z projektów z 2021, na naszym odcinku najlepszym i mającym największe przełożenie na wynik projektem według mnie było zwiększenie częstotliwości dostaw. Pozwoliły nam one zwiększyć zapas bestsellerów, a Klienci nie musieli długo czekać na wybrany produkt. Mógł być już on u nas w trzy dni, przez co nie rezygnowali z zakupu stacjonarnego. Coraz bardziej widoczne jest mieszanie się Klientów online i offline. Zaskoczeniem dla nas było również przejście dużej części nabywców do online, Pojawiali się również tacy, którzy przychodzili do nas tylko zobaczyć produkt i pomimo że miałyśmy go w butiku, mówili, że zakupią przez sklep internetowy. Z drugiej strony: coraz więcej osób przychodzi do butiku z konkretnym zrzutem ekranu produktu z naszej strony, więc widać, że najpierw oglądali go online. Bardzo dużo również w tym roku wydawaliśmy zamówień internetowych, szczególnie w okresie przedświątecznym. Pochwalić możemy się naprawdę dużymi utargami i pozyskaniem wielu nowych Klientów.

Małgorzata Sikora, Koordynator Butiku w Galerii Krakowskiej

Ufff… jak widzicie, 2021 był, no cóż…ciekawy! Pozostaje nam tylko mocniej zapiąć pasy i przygotować się na ten nowy, nadchodzący rok. Znacie nas − na pewno będzie interesująco, a my starym dobrym zwyczajem przygotujemy dla Was dużo niespodzianek! A jak na pytanie “Czym chcesz się pochwalić?” odpowiedział nasz Prezes?

Przede wszystkim chcę pochwalić nasz zespół. Nie tylko umie dostosować się do zmian, pomaga sobie nawzajem, realizuje stawiane przed nimi wyzwania, ale też wykazuje inicjatywę, która często nas pozytywnie zaskakuje.

Wojciech Kruk Junior, Prezes Zarządu

Zostańcie z nami w nadchodzącym 2022 roku i przez wiele kolejnych lat, a my obiecujemy, że jeszcze nie raz Was zaskoczymy :)